Juny de 1974
Fotografia cedida per l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona
Fou l’estiu de 1974. Una noticiosa i atrevida iniciativa artística. La part baixa de la Rambla Catalunya. La més noble del moment. Comença el dia amb una vintena de carroceries de Seat 133 alterades de les formes més variades possible. Manipulades amb la més absoluta llibertat.
Eren un grup d’artistes del moment, anomenat MAN (Mostra d’Art Nou), en una acció provocativa que volia enderrocar les parets de les galeries per traure la intervenció artística al carrer.
La pintora Amèlia Riera, una de les conformants, li va comentar quina una portaven de cap a Jaume Pañella, un amic seu i, en aquell moment, director de producció de la Seat. Encantat amb la idea, després d’alguns permisos, la Seat va cedir la vintena de cotxes (sense vidres) i el taller de la fàbrica per tal que els artistes poguessin utilitzar totes aquelles eines que els fossin necessàries.
L’Ajuntament va donar totes les facilitats i fou així com la Rambla Catalunya va començar el dia amb les intervencions d’Argimon, Arranz Bravo, Artigau, Bartolozzi, Bosch Cruañas, Carbó Bechtold, Cardona Torrandell, Claret, Sebastià Forné, Hernández Pijuan, Paredes,Pericot,RàfolsCasamada, Amèlia Riera, Gerard Sala, Tharrats, Valbuena, Evarist y Romà Vallès, i Vilacasas.
Cadascun d’ells va fer de la seva obra una aportació personal al conjunt. Jordi Pricot, però, hi va representar un detall que aludia el cotxe de la policia, raó per la que el Govern en va prohibir la internacionalització de la intervenció, que ja havia cridat l’atenció del Saló de l’Automòbil de París.
Be First to Comment